Aktuality



Připravili jsme pro Vás dvě zajímavé akce.
- Dárek za pomoc s průzkumem

- Možnost stát se odborníkem na výživu.

Věříme, že budou pro Vás tyto akce zajímavé a těšíme se na Vás.
Váš tým XL-S linie.

DÁREK ZA POMOC S PRŮZKUMEM.
Stačí vyplnit malou ANKETKU a za odměnu máte od nás dárek.
Samy se Vám ozveme a domluvíme s Vámi předání.
Na konci ankety zadejte kodové číslo: 14ZZ
klikni pro ANKETKU.


KURZ PORADCE PRO OPTIMALIZACI JÍDELNÍČKU.
Je výživa Vaším koníčkem?
Hledáte nové uplatnění?
Rádi pomáháte lidem?

Využijte naše 15 leté zkušennosti.
Absolvujte tento kurz a získejte hodnotné informace a staňte se profesionálem a pomáhejte ostatním na cestě za správným stravováním.
klikni pro KURZ

Metabolické typy

 

Metabolické typy

Už se Vám stalo, že dieta, která fungovala na kamarádku, na Vás nezabarala? Jak To? Pravděpodobně jste jiný metabolický typ a Váš metabolismus potřebuje pro svůj správný chod jiné potraviny.

Stravování podle Vašeho metabolického typu je sice teorií až 20. století, ale vychází ze starodávného medicínského učení, indické, čínské, egyptské i řecké medicíny. Základem je teorie, že každý člověk má jiné biochemické složení a patří k jinému endokrinnímu typu. S tím souvisí také různý vztah k jednotlivým druhům potravin a jejich trávení a spalování. Existuje několik základních typů lidského metabolismu a každému typu vyhovuje jiné složení stravy. Dlouhodobý nedostatek správné stravy a nebo konzumace stravy nevhodné vede k chronickým nemocem, ale také k obezitě a problémům s trávením.

ZÁKONITOSTI METABOLICKÝCH TYPŮ:

Všechny potraviny i živiny mohou mít na různé metabolické typy různé, i protichůdné účinky. Metabolický typ určuje způsob, jakým Vaše tělo reaguje na živiny. Pokud například člověk s určitým meta-bolickým typem sní pomeranč (s vysokým obsahem draslíku), jeho krev se stane více zásaditou, což na něj bude mít uklidňující účinek. U opačného metabolického typu může ten samý pomeranč vyvolat mírné okyselení krve, což bude mít účinek stimulující. Jakýkoli příznak nemoci nemusí být vždy vyvolán stejnou biochemickou nerovnováhou. Například existují případy vysokého cholesterolu a kardiovaskulárních chorob způsobených nízkotučnou stravou s vysokým obsahem sacharidů. Po úpravě stravy do souladu s metabolickým typem je velká šance na vyléčení.

JAK JÍST, POKUD JSTE:

Proteinový typ – může si dovolit více masa včetně vnitřností, ryby a mořské živočichy. Obvykle mu nevadí zelenina a některé druhy ovoce. Může mít i mléko(raději plnotučn).  Z obilovin lze jist víceméně všechny, stejně tak ořechy a semena. Jako zákusky jsou vhodné např. tvarohové jogurty, zmrzliny. K piti se kromě vody doporučuji ředěné ovocné a zeleninové šťávy.

Poměr potravin: 45-50 % proteinů, 30-35 % sacharidů, 20 % tuků

Sacharidový typ – měli byste mít jídelníček složen především ze sacharidů. Může si tedy dopřát více zeleniny, ale také ovoce. Často by v jeho jídelníčku měly být zastoupeny obiloviny, a to ve formě pečiva, těstovin apod. Mléčné výrobky by si měl vybírat především nízkotučné. Minimálně jíst ořechy a různá semínka, stejně tak šetřit tukem. Z masa se doporučuje kuřecí a krůtí, ryby a z uzenin maximálně libová šunka.

Poměr potravin: 15-20 % proteinů, 70-80 % sacharidů, 5-10 % tuků

Smíšený typ – Tento poslední metabolický typ má to štěstí, že může jíst mix předešlých dvou typů.

Poměr potravin: 40-45 % proteinů, 30-35 % sacharidů, 20 % tuků

POZOR: K sestavení opravdu optimálního jídelníčku na tělo je třeba brát v potaz i další tyto faktory: metabolický typ těla, krevní skupinu, kyselost organismu, nadváha Jablko-Hruška.) Komplexnost Vám rádi vysvětlí naši proškolení poradci na osobní konzultaci.


Co si myslí o dietě MUDr. René Vlasák, vedoucí lékař Centra preventivní medicíny v Praze

“Domnívám se, že využití metabolické typologie v léčbě a prevenci obezity, ale i dalších civilizačních onemocnění, bude pro medicínu srovnatelným přínosem jako objevení krevních skupin před sto lety pro rozvoj chirurgie a dalších léčebných oborů. Je ale důležité si uvědomit, že znalost metabolického typu ještě nic neříká o kvalitě metabolismu, jeho poruchách a o potřebě redukce nadbytečné tukové tkáně. K životu potřebujeme energii, kterou získáváme na základě biochemických dějů označovaných jako metabolismus. Základní metabolický děj lze přirovnat k hoření a získání tepla. V běžném životě si umíme představit kamna jako místo hoření a zdroj tepla. Většinou víme, jak zatopit a čím topit, abychom si udrželi optimální teplotní komfort, který má každý trochu jiný. Víme, kdy dát do kamen dříví, kdy uhlí a podobně. Díky civilizaci jsme mnohé získali, ale kromě jiného jsme ztratili přirozenou schopnost hospodaření s vlastní energií neboli umět topit ve svých ,,osobních metabolických kamnech“. Metabolická typologie nám dává určitý návod, jak se tomu opět naučit.