Aktuality



Připravili jsme pro Vás dvě zajímavé akce.
- Dárek za pomoc s průzkumem

- Možnost stát se odborníkem na výživu.

Věříme, že budou pro Vás tyto akce zajímavé a těšíme se na Vás.
Váš tým XL-S linie.

DÁREK ZA POMOC S PRŮZKUMEM.
Stačí vyplnit malou ANKETKU a za odměnu máte od nás dárek.
Samy se Vám ozveme a domluvíme s Vámi předání.
Na konci ankety zadejte kodové číslo: 14ZZ
klikni pro ANKETKU.


KURZ PORADCE PRO OPTIMALIZACI JÍDELNÍČKU.
Je výživa Vaším koníčkem?
Hledáte nové uplatnění?
Rádi pomáháte lidem?

Využijte naše 15 leté zkušennosti.
Absolvujte tento kurz a získejte hodnotné informace a staňte se profesionálem a pomáhejte ostatním na cestě za správným stravováním.
klikni pro KURZ

Strava dle Glykemického Indexu

 Co je Glykemický index (GI)?

Palivem těla je cukr zvaný glukóza. Vyrábí se v játrech po trávicím traktu a buď se okamžitě spaluje (běh,chůze, myšlení…) nebo se ukládá do zásoby. Potraviny s vysokým GI se mění v glukózu rychle (dostává se do krve rychle), potraviny s nízkým GI se mění pomaleji (dostává se do krve pomaleji).
Jakmile dojde k proniknutí glukózy do krve musí slinivka vyrobit inzulin. Hodně nebo málo. Pokud se glukóza uvolňuje pomalu, nenastává žádný problém – uvolňuje se malé množství inzulinu a má čas si promyslet, kde je glukózy nejvíce zapotřebí. Když se do krve dostane velké množství glukózy najednou, tělo zpanikaří. Uvolní velké množství inzulinu, který glukózu rychle přemění na tukové zásoby, protože v této podobě nemůže nadělat žádné škody.

Dochází-li k tomu často, vede to k nárůstu hmotnosti.
Není to jediný důsledek. Stoupá-li příliš často hladina inzulinu vede to k tomu, že buňky, které normálně reagují na přítomnost glukózy, začnou být vůči ní odolné. To znamená, že je velmi málo glukózy dopravováno tam, kde je jí zapotřebí a zbytek zůstává v krvi, což způsobuje stárnutí, kornatění tepen apod.  A protože buňky nedostávají dost paliva (což způsobuje únavu), uvolňuje tělo – ve snaze věci napravit – větší a větší množství inzulinu. To vytváří chutě na sladké a podporuje odolnost buněk vůči inzulinu a po mnoha letech může vyvolat cukrovku II. typu.

V těle musí být stálá hladina glukózy, aby mohly buňky pracovat. Pokud například cvičíme, zvyšujeme spotřebu energie a tělo ji může získat z potravy, tukových rezerv nebo z bílkovin ve tkáních. Pokud člověk pravidelně jí, tělo se naučí spalovat tuky spíš než bílkoviny (pokud jsme ve stresu, je pro tělo rychlejší přeměnit na energii bílkovinu. Ale je z toho více odpadu a poškozuje to tkáně)
Když člověk cvičí, spaluje prvních 20 – 25 minut  krevní cukr – glukózu(s urychlovači štěpení s Thermo efektem již po 8 – 10 minutách). Teprve pak dojde na tuky ( cvičíte – li nárazově a bez kvalitní výživy, tak dojde spíše na bílkoviny)

 

K sestavení opravdu optimálního jídelníčku na tělo je třeba brát v potaz i další faktory (např. krevní skupiny, metabolický typ těla, kyselost organismu, nadváha Jablko-Hruška a další.)
Komplexnost Vám rádi vysvětlí naši proškolení poradci na osobní konzultaci.

VHODNÁ KOMBINACE POTRAVIN podle GI

Žádné jídlo není úplně zakázané, ale je potřeba dodržovat základní pravidla:

  1. Jíte-li pokrm s vysokým GI, hlídejte velikost porcí. Čím méně ho sníte, tím méně glukózy se uvolní do krve.
  2. Pokaždé, když jíte potravinu s vysokým GI, jezte společně s ní lespoň 2 potraviny s nízkým GI  (ve stejném nebo větším množství). Tento postup snižuje množství vyrobené glukózy.
  3. Nejezte denně víc než jednu porci jídla s vysokým GI nebo dvě jídla se
    středním GI a nejlépe dopoledne.

 

Hlavní smysl využití principu vysokého a nízkého GI v jídelníčku.
– zastavit rychlé uvolňování glukózy do organismu a snížit tím rychlou a nadbytečnou tvorbu inzulinu

To ovlivní hmotnost několikaterým způsobem:
inzulin přestane dodávat přebytečný cukr do tukových polštářů
klesne chuť k jídlu, protože inzulin podněcuje chuť k jídlu
sníží se únava, kolísání inzulínu v krvi tělo vyčerpává
klesne hladina inzulinu v krvi a tělo vyloučí důležitý hormon zvaný glukagon

Glukagon řídí uvolňování glukózy z tukových zásob a její spalování jakožto paliva. Čím častěji se bude glukagon uvolňovat do organismu, tím více tuku se spálí.

Další přednosti potravy s nízkým GI
Faktor sytosti – malá pravděpodobnost, že budete mít hlad.
Chuť na sladké – tělo neprožívá náhle vzestupy a poklesy hladiny cukru v těle, tím se omezí chuť na sladké
Příjem důležitých vitamín – zinek, železo, vápník a vit. C – jsou životně důležité pro spalování tuků
Příjem vlákniny – spotřebováním 1g vlákniny spálí tělo 29 Kj, snědením doporučovaného množství 25-30g se spálí až 840 Kj

POZOR!!! ÚPLNÉ VYLOUČENÍ CUKRU ZE STRAVY NENÍ ŘEŠENÍ.
Tělo může bez přísunu cukru zkolabovat. Je třeba mít přísun optimalizovaný přímo na tělo.

K sestavení opravdu optimálního jídelníčku na tělo je třeba brát v potaz i další faktory (např. krevní skupiny, metabolický typ těla, kyselost organismu, nadváha Jablko-Hruška a další.)
Komplexnost Vám rádi vysvětlí naši proškolení poradci na osobní konzultaci.